16 Jul 2024
Friday 21 December 2012 - 21:34
Story Code : 15066

Spanish satellite provider takes Iran's Press TV and Hispan TV off the air

Spanish satellite provider takes Iran
Press TVIn another blow to freedom of speech one more European satellite provider attacks Iran's international TV channels.
Spains satellite provider Hispasat will take Press TV and Hispan TV off the air as of Friday. It has ordered Overon, another satellite company, to stop the transmission of the two international TV channels.

Overon says the ban on Press TV and Hispan TV follows a similar move by France's Eutelsat company which has already taken several Iranian satellite channels and radio stations off the air. It says the channels will be removed because of "a wider interpretation of EU regulations".
Overon says since the EU has blacklisted the head of the Islamic Republic of Iran Broadcasting, Hispan TV and Press TV must be taken off the air. This is while Hispan TV is officially registered in Spain and operates under that country's media laws. And, the European Union has confirmed to Press TV that its anti-Iran sanctions do not apply to the country's media.
Hispasat is partly owned by Eutelsat, whose French-Israeli CEO is blamed for the recent wave of attacks on Iranian media in Europe.

Press TV contacted Hispasat and the EU foreign policy chief's office to get a reaction, but to no avail.

By Press TV


The Iran Project is not responsible for the content of quoted articles.
Your Name
Your Email Address