پروژه ایرانی : شهردار تهران با اشاره به ارائه طرحی برای رایگان شدن استفاده از مترو و اتوبوس برای برخی گروههای مشخص، گفت این طرح با قید یکفوریت در شورای شهر به تصویب اولیه رسیده و در صورت تصویب نهایی، به یک رویه دائمی تبدیل خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، با اشاره به برنامههای مدیریت شهری برای توسعه خدمات حملونقل عمومی اظهار کرد: پیش از این لایحهای به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده بود که بر اساس آن استفاده از مترو و اتوبوسهای بیآرتی به مدت یک ماه رایگان شود، اما در نهایت این پیشنهاد برای یک هفته به تصویب رسید.
وی افزود: اعضای شورای شهر طرح جدیدی را تهیه کردهاند که در آن گروههای مشخصی برای بهرهمندی از خدمات رایگان مترو و اتوبوس تعیین شدهاند. این طرح با قید یکفوریت به شورا ارائه شده و تصویب اولیه آن نیز انجام شده است.
شهردار تهران ادامه داد: این هفته طرح مذکور در صحن شورای شهر مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت و امیدواریم با حمایت اعضای شورا به تصویب برسد. در صورت نهایی شدن، اجرای آن به یک رویه مستمر و دائمی تبدیل خواهد شد.
زاکانی تأکید کرد: تا زمان تصویب نهایی این طرح، استفاده رایگان از مترو و اتوبوس مطابق روال فعلی ادامه خواهد داشت.
شهردار تهران همچنین در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی آسیبدیده از جنگ تحمیلی سوم حضور یافت.
بر این اساس، عملیات احداث 240 واحد مسکونی برای جبران خسارتهای واردشده به منازل آسیبدیده آغاز شده است؛ اقدامی که در چارچوب برنامههای بازسازی و نوسازی مناطق خسارتدیده دنبال میشود.